مقالات

گردو میوه ای به شکل مغز که تاثیر بسزایی بر مغز دارد

به طور کلی گردو به میوه های گرد که دارای دو پوسته ی سخت و نرم هستند گفته می شود ، بر خلاف یک نمونه ی بارز از گردو که معمولا همگان می شناسند ، گردو انواع مختلف دارد ، در بین گونه های مختلف این میوه ، نوع ایرانی آن از نظر اقتصادی بیشتر مورد قبول بازار واقع شده است . مغز این میوه خوراکی می باشد و در کنار خواص متفاوتی که دارد چربی آن مشخص تر است ، در حدی که اگر مقداری از مغز گردو را بین دو انگشت خود فشار دهید روغن پس می دهد .

گردو شامل سه گروه از ویتامین های گروه B ( B1 ، B2 ،  B3 ) ، ویتامین C و ویتامین A می باشد ، همچنین دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم ، سدیم ، آهن ، فسفر ، کلسیم ، پروتئین ، مواد دارای نشاسته و چربی می باشد ، دراین بین آب موجود در این میوه را نیز به خاطر داشته باشید . علاوه بر مغز گردو که خاصیت های فراوان دارد و در عمر اقتصادی نیز موفق بوده است ، چوب درخت گردو نیز از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار بوده و در صنعت ساخت و ساز ارزش فراوان دارد .

گردو به دلیل سرشار بودن از امگا۳ برای فعالیت مغز بسیار مفید می باشد همچنین مصرف گردو از بسیاری بیماری های قلبی جلوگیری کرده و برا قلب مفید است ؛ اما اثر چاق کنندگی گردو و دیگر مغز ها چه می شود ؟

مصرف هر چیزی به اندازه و طبق اصول مفید و در غیر این صورت مضر واقع می شود ، گردو هم از این اصل جدا نیست ، به عنوان مثال برای سلامت قلب مصرف ۳۰ گرم گردو کفایت می کند نه بیشتر ، در حالت کلی انواع مغز ها در حد متوسط و در هفته نهایتا دو روز باید مصرف شوند ، قطعا مصرف روزانه و در حد بالای گردو و دیگر مغز ها نه تنها از خواص آن ها جلوگیری می کند ، بلکه با چاق شدن فرد و بالا رفتن آنزیم های مختلف در بدن می تواند زمینه ساز بیماری هم بشود .

روی ، منگنز ، مس ، سلنیوم و مقدار اندکی نمک و سدیم هم در گردو وجود دارد .

در صورت استفاده ی بجا از گردو ، نه تنها لازم نیست نگران افزایش چربی خود باشید بلکه می توانید مطمئن باشید که کلسترول بد بدن شما با مصرف گردو پایین می آید ، انعطاف پذیری رگ ها افزایش داده شده و در صورت بالا رفتن سرعت گردش خون هنگام فعالیت های شدید بدنی ، رگ ها می توانند جوابگوی میزان خون عبوری از خود باشند .

افرادی که دارای تنگی نفس هستند با اضافه کردن گردو به رژیم غذایی خود می توانند شاهد تاثیرات مثبت آن باشند ؛ از دیگر فواید گردو می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن در نتیجه محافظت در برابر انواع بیماری ها ، ضد سرطان بودن ، تنظیم شدن فشار خون و جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ، تنظیم کننده ی قند خون ، التیام ورم و درد مفاصل ( برای بهبود درد مفاصل از روغن گردو به صورت موضعی استفاده کنید ) و… اشاره کرد .

گردو علاوه بر استحکام استخوان ها برای شادابی پوست نیز مفید است ، همچنین از بوجود آمدن کیسه صفرا جلوگیری کرده و یا در صورت وجود از سرعت پیشرفت آن را کند می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید